fredag 7. januar 2011

Fakta og følelser

Bilder fra ørkenen:






Da har vi endelig kommet oss vekk fra den store, nei, gigantiske byen! Los Angeles er en utrolig stor og travel by. Det var vanskelig å tilpasse seg hvorav 3 av oss kommer fra Tromsø og en fra den bittelille byen Oslo, når vi alle kommer med et ønske om fredelig stein og natur. Jeg var til tider litt småredd i LA, om jeg skulle ha den dårlige følelsen i magen hele turen. Det viste seg at det bare var midlertidig, for etter en 3 timer lang kjøretur på nervepirrende motorveier ut av LA og inn i ørkenen, kom den sedvanlige kriblende buldreturfølelsen tilbake. Følelsen av at jeg jeg elsker alt og alle uansett. Vi har bodd på motell i 3 døgn og virkelig levd et luksusliv med shopping (turutstyr og mat) og fantastisk buldring på vannvittig grov stein. Livet er herlig på buldretur! Bilen vår fungerer strålende, med unntak av en liten svikt i går kveld da batteriet og bensintanken gikk tom. «EL STORM CHASER» som bilen nå heter, takler enhver situasjon og trillet lett ned de 2,2 milene til bensinstasjonen hvor den fikk sin mat og et lite quickelektroshock. Nå er den glad igjen, og så er vi. Idag har vi hviledag. Birgit og Synnøve har kjøpt seg hver sin supersovepose, jeg har kjøpt ny dunjakke (mmmmmm),vi har kjøpt telt og El storm chaser er nå stappet full av mat av alle slag. Vi er klare for camping, med tunfiskpasta, bål, nye møter med spennende mennesker og buldring non stop. Planen vår videre er diffus, men vi tenker å reise videre til hueco på tirsdag etter tre buldredager til her i Joshua Tree. Jeg gleder meg til å møte Ida, Jan-Frederik, Pablo, Trond og Øyvind:D
Vi har møtt min gode venn Andreas fra 1001 bloc i Sveits, og noen andre hyggelige buldreduder, de har vist oss mange fine problem og gitt oss masse motivasjon! Jeg er lykkelig på tur og har for øyeblikket ingen planer om å komme hjem, ever. Vi lever virkelig i nuet og El strorm chaser har vært vårt hjem siden første øyekast. Det blir deilig å sove ute i ørkenen, uten tilgang til mobil, internett eller reklame-tv. Den friske luften kommer til å gjøre godt i sjelen.

Her er våre følelser for øyeblikket:

Birgit: føler seg for øyeblikket varm, veldig klar for villmarken og tilfreds mens hun nyter den siste starbuckskaffen på en stund.
Chris: er høy på kaffe etter å ha jobbet med en skoleoppgave i 2 timer. Han føler seg også veldig klar for teltliv og boksemat.
Synnøve: er lykkelig i sjelen! ..Og litt sulten.
Caroline: er også lykkelig i sjelen. Gleder seg også til uteliv og mer buldring på grov stein. Klarer ikke la vær å smile og er veldig glad i alt og alle.

Stor klem til mine fantastiske medmennesker!

1 kommentar: